انواع مراحل سئو

انواع مراحل سئو

انواع مراحل سئو

 سایت شما برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارد؟

داشتن یک وب سایت به تنهایی برای شما ترافیک ایجاد نمی کند. و گاهی اوقات، تشخیص اینکه چرا ترافیک مورد نظرتان را دریافت نمی کنید، دشوار است. به همین دلیل، ممکن است به بهبود سئوی خود فکر کنید. می توانید یک متخصص سئو داخلی، یک آژانس بازاریابی یا یک سئوکار آزاد استخدام کنید. یا می توانید سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.

سئو رو از کجا باید شروع کرد؟

آشنایی با انواع مراحل سئو می تواند به شما کمک کند تا خدمات مناسبی را انتخاب کنید تا وب سایت خود را در کانون توجه قرار دهید. همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که خودتان این مشکلات را برطرف کنید و سپس بقیه را به یک متخصص بسپارید.

انواع مراحل سئو چیست؟

سه نوع اصلی سئو عبارتند از:

  1. سئو داخلی: هر کاری که با محتوای وب سایت برای بهبود رتبه انجام می دهید، مانند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  2. سئوی خارج از صفحه: هر کاری که خارج از وب سایت خود برای بهبود رتبه انجام می دهید، مانند ایجاد بک لینک
  3. سئوی فنی: هر کاری که در جنبه فنی انجام می دهید، مانند بهبود سرعت صفحه

بیایید این انواع را کمی بیشتر تجزیه کنیم.

سئو داخلی

سئو داخلی با محتوای وب سایت شما سروکار دارد. برای کسب رتبه در موتورهای جستجو و کسب ترافیک، وب سایت شما باید محتوایی داشته باشد که به راحتی قابل یافتن و درک باشد. علاوه بر این، گوگل تاکید می کند که محتوای مفید را ترجیح می دهد. این خدمات می تواند به شکل زیر باشد: ·

  •       اختصاص یک کلمه کلیدی هدف به هر صفحه وب مهم در یک سایت·
  •        بهینه سازی عناوین صفحات برای هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی خاص· 
  •       به روز رسانی توضیحات اقلام یک فروشگاه آنلاین·   
  •     افزودن مطالب تازه به وبلاگ·   
  •     به روز رسانی ساختار یک مقاله یا صفحه خدمات قدیمی·
  •        افزودن ساختار به محتوا از طریق تگ های HTML مناسب·  
  •      ارائه یک برنامه محتوا برای هر مرحله از سفر مشتری

اگر محتوای وب سایت شما کلمات کلیدی را هدف قرار نمی دهد یا به طور کلی مفید نیست، ممکن است به سئو داخلی بهتری نیاز داشته باشید.

سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. این همه عواملی است که در وب سایت شما و سایر بخش های اینترنت رخ می دهد که می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارد. یکی از جنبه های اصلی سئوی خارج از صفحه، داشتن بک لینک با کیفیت بالا است.

در اینجا مثالی از نحوه ایجاد سئوی خارج از صفحه برند خود آورده شده است. ابتدا تحقیق می کنید و یک مقاله آموزنده در مورد آلرژی به گربه در وب سایت خود منتشر می کنید. سپس، وب‌سایت دیگری به مقاله شما در مطالعه خود درباره آلرژی‌های رایج با حیوانات خانگی اشاره می‌کند. آنها شما را به عنوان منبعی با پیوند به وب سایت شما معرفی می کنند. آن لینک به بک لینک شما تبدیل می شود و می تواند سئوی شما را تقویت کند. موتورهای جستجو، مانند گوگل، آنها را نشانه خوبی می دانند، به خصوص اگر از سایت های معتبر باشند.سئوی خارج از صفحه چیزی فراتر از دریافت بک لینک است.

این چنین می تواند به نظر برسد: 

  •     مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی·  
  •      انجام روابط عمومی و دیجیتال·   
  •     ایجاد محتوا برای پلتفرم های دیگر، مانند YouTube·     
  •   مدیریت بررسی ها·  
  •      مراقب بک لینک های اسپم باشید که می تواند به سئوی شما آسیب برساند

اگر کسی از وب سایت شما بازدید نمی کند زیرا کسی در مورد آن صحبت نمی کند، ممکن است به SEO خارج از صفحه بهتری نیاز داشته باشید.

سئوی فنیسئو فنی بر روی عوامل باطن در سایت شما تمرکز دارد که بر خزیدن، تجربه کاربر (UX) و سرعت سایت تأثیر می گذارد.

سئوی فنی

خوب به موتورهای جستجو و افراد اجازه می دهد تا سایت شما را به راحتی درک کرده و حرکت کنند. از سوی دیگر،صفحات با بارگذاری آهسته، تصاویر شکسته یا ناوبری دشوار، به تجربه کاربر لطمه می زند و “سئو فنی بد” در نظر گرفته می شود.

برخی از جنبه های سئو فنی عبارتند از: 

  •       انجام ممیزی فنی سایت·
  •        پیدا کردن و رفع محتوای تکراری·    
  •    با استفاده از فایل robots.txt به گوگل بگویید که چگونه سایت شما را بخزد·   
  •     داشتن نقشه سایت واضح·      
  • بهینه سازی کد و اندازه فایل برای تشویق صفحات بارگذاری سریع·     
  •   مدیریت بودجه خزیدن·  
  •      مهاجرت یک وب سایت·   
  •     ساخت سایت برای موبایل

کلید سئو فنی این است که مطمئن شوید سایت شما هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو راحت است. اگر انسانی نتواند به مهم ترین صفحات سایت شما پیمایش کند، موتورهای جستجو نیز نمی توانند. بنابراین، چیزی مانند داشتن معماری واضح و مفید سایت، نمونه ای از فاکتورهای فنی سئو است که به انسان و موتورهای جستجو کمک می کند.

 

انواع دیگر سئو

به غیر از آن سه سطح  اصلی سئو، راه های زیادی برای بهبود دید شما در موتورهای جستجو وجود دارد. در اینجا چند راه دیگر برای بهبود سئو وجود دارد که همیشه در یکی از دسته های بالا قرار نمی گیرند.

سئوی تصویر

بله، تصاویر شما باید دارای تگ های HTML بهینه سازی شده باشند، درست مانند بقیه محتوای وب سایت شما.سئوی تصویر به تصاویر موجود در وب سایت شما کمک می کند تا در ویژگی های Google SERP مانند زیر نمایش داده شوند:و از آنجایی که درست در بالای SERP قرار دارد، یک تصویر می تواند جستجوگر را مستقیماً به سایت شما هدایت کند. جان مولر گوگل حتی در مورد بهینه سازی نام فایل های تصویری شما برای جستجو صحبت کرده است: “او توصیه کرده است کاری را با نام فایل های موجود در دستورالعمل های تصویر خود انجام دهید.” همچنین توصیه می‌کنیم متن جایگزین را پر کنید (آنچه در هنگام شکسته شدن تصویر نشان داده می‌شود و به افرادی که دچار اختلال بینایی هستند کمک می‌کند) و اطمینان حاصل کنید که متن اطراف مرتبط است.

سئو ویدیو

سئوی ویدیو به بهینه سازی بخش هایی از یک ویدیو مانند موارد زیر متکی است: 

  •      عنوان
  •      URL
  •        برچسب ها
  •      شرح

و چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. همچنین می توانید چند خط داده ساختاریافته را به کد سایت خود اضافه کنید تا از طریق ویژگی های SERP به ویدیوهای خود در موتورهای جستجو دیده شوند.

داده های ساختاریافته به Google کمک می کند تا اطلاعات مهمی درباره وب سایت شما از جمله محتوای ویدیویی را درک کند. YouTube به طور خودکار داده های ساختار یافته را با گزینه هایی مانند لحظات کلیدی اضافه می کند.

تصویر بالا از لحظات کلیدی برای پخش یک کلیپ مهم استفاده می‌کند تا به سرعت به جستجوگران نشان دهد چگونه سگ را اصلاح کنند و بخش‌های مهم ویدیو را به گوگل نشان دهد.

تکنیک‌های مختلف سئو ویدیو می‌تواند به بازدید بیشتر در یوتیوب کمک کند، که به خودی خود یکی از ویژگی‌های سئو است.

سئوی تجارت الکترونیک

فروشگاه هایی که محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین می فروشند، می توانند از سئوی تجارت الکترونیک برای دریافت ترافیک آنلاین بیشتر و همچنین فروش بیشتر استفاده کنند. 

تقویت یک سایت تجارت الکترونیک در موتورهای جستجو چیزی بیش از به روز رسانی عناوین و توضیحات محصول است. همچنین ممکن است به معنای بهینه سازی یک نام تجاری بر روی پلتفرمی باشد که متعلق به آنها نیست (مانند etsy.com یا amazon.com).

 از آنجایی که بیشتر بازارهای تجارت الکترونیک واقعاً رقابتی خواهند بود، اطمینان از اینکه سئوی سایت شما درجه یک است، برای رقابت برای خریداران آنلاین ضروری‌تر خواهد بود.

سئوی موبایل

یک مطالعه محبوب توسط bankmycell.com نشان داد که بیش از 83 درصد از مردم جهان گوشی هوشمند دارند. برندها نمی توانند بدون صرف زمان برای اطمینان از کارکرد سایتشان در همه پلتفرم ها موفق شوند. 

بخش اصلی بهینه سازی جستجوی تلفن همراه این است که جستجوگران بتوانند از سایت شما در تلفن های خود استفاده کنند. این به سئو فنی باز می گردد – بهینه سازی کد شما برای اطمینان از اینکه نسخه موبایل سایت سریع و آسان برای استفاده است. 

یکی دیگر از جنبه‌های سئوی موبایل، یافتن کلمات کلیدی است که افراد در تلفن‌های خود جستجو می‌کنند، که ممکن است با نحوه جستجوی آنها در دسکتاپ متفاوت باشد. اگر می‌خواهید آن کلمات کلیدی را پیدا کنید، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی موبایل انجام دهید.

سئوی محلی

کسب‌وکارهایی که مکان‌های فیزیکی دارند می‌توانند از سئوی محلی برای دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنند. بهینه سازی محتوا در سایت شما و در پلتفرم هایی مانند نمایه کسب و کار Google (با نام مستعار Google برای کسب و کار من) می تواند به قرار دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان محلی علاقه مند کمک کند.

 فرض کنید باید سگ خود را در شهر اورلاندو مرتب کنید:

گزینه هایی که هنگام جستجو در گوگل مشاهده می کنید، مشاغلی هستند که بهترین سئوی محلی را دارند. یک کسب و کار نظافت سگ در اورلاندو باید سئوی محلی خود را بهبود بخشد تا در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) مانند ویژگی بالا نمایش داده شود.

 سئوی محلی معمولاً شامل (اما محدود به این نیست): 

  • ·       مدیریت استنادهای آنلاین·
  •        تنظیم نمایه کسب و کار گوگل· 
  •       هدف گذاری و ردیابی کلمات کلیدی محلی· 
  •       ایجاد محتوای سایت برای هدف قرار دادن جستجوهای محلی·  

     استفاده از ارتباطات محلی برای ایجاد مشارکت و بک لینککسب‌وکارهای محلی که می‌خواهند سئوی خوبی داشته باشند باید همچنان روی سئو داخلی، خارج از صفحه و سئوی فنی تمرکز کنند. لیست بالا در مورد اقدامات خاصی است که مستقیماً بر رتبه بندی محلی تأثیر می گذارد (علاوه بر بهترین شیوه های استاندارد SEO).

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بگذارید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .