Follow-Links-vs

لينک فالو و نو فالو چيست؟

لينک فالو و نو فالو چيست؟

در اين مقاله هر آنچه را که بايد در مورد لينک هاي nofollow بدانيد را توضيح مي دهيم.
• لينک هاي فالو و نو فالو چه هستند.
• چرا مهم هستند
• و اينکه آيا آنها به سئو کمک مي کنند يا خير.

لينک Nofollow چيست؟

لينک هاي Nofollow لينک هايي هستند که يک تگ HTML rel=”nofollow” روي آن ها اعمال مي شود. تگ nofollow به موتورهاي جستجو مي گويد که آن لينک را ناديده بگيرند. از آنجايي که لينک هاي nofollow از PageRank عبور نمي کنند، احتمالاً بر رتبه بندي موتورهاي جستجو تأثير نمي گذارند.

تفاوت پيوندهاي Nofollow وDofollow در چيست؟

تنها تفاوت فني بين اين دو اين است که يک لينک nofollow داراي يک برچسب nofollow است.
به عنوان يک کاربر، تشخيص تفاوت بين لينک nofollow و dofollow غيرممکن است. مي توانيد مانند هر پيوند ديگري در وب، روي پيوند nofollow کليک کنيد، کپي کنيد و از آن استفاده کنيد.
با اين حال، وقتي صحبت از بهينه سازي موتورهاي جستجو مي شود، تفاوت زيادي بين لينک هاي nofollow و dofollow وجود دارد.
لينک هاي Dofollow به رتبه بندي موتور جستجوي شما کمک مي کنند. لينک هاي Nofollow (به طور کلي) اين کار را نمي کنند.
اگربخواهم بيشتر توضيح بدهم : گوگل و ساير موتورهاي جستجو از لينک ها به عنوان سيگنال رتبه بندي کليدي استفاده مي کنند.
با اين حال، آنها فقط لينک هاي dofollow را در الگوريتم خود حساب مي کنند. در واقع، طبق گفته گوگل، لينک هاي nofollow هيچ رتبه اي را پشت سر نمي گذارند.
و اگر پيوندي رتبه صفحه (معروف به «مرجع پيوند») را براي شما ارسال نکند، به رتبه بندي گوگل شما کمکي نخواهد کرد.
(با اين حال، ممکن است استثناهايي براي اين قاعده وجود داشته باشد. در ادامه در مورد آن بيشتر توضيح خواهيم داد.)
به همين دليل است که وقتي صحبت از ساخت لينک به ميان مي‌آيد، مي‌خواهيد در صورت امکان لينک‌هاي dofollow را دريافت کنيد.

لينک dofollow چيست؟

اصطلاح «پيوند dofollow» براي توصيف پيوندي استفاده مي‌شود که اعتبار ميدهد، در مقابل پيوندي که اين کار را نمي‌کند.

از نظر فني، نام صحيحي نيست زيرا چيزي به عنوان ويژگي rel=”dofollow” وجود ندارد. برخي از سئوکاران در اين مورد بسيار سختگير هستند.

چه زماني بايد از لينک هاي nofollow استفاده کنم؟

1. صفحاتي که نمي خواهيد تاييد کنيد
گاهي اوقات شما به سادگي نياز داريد به وب سايت هايي که نمي خواهيد آنها را تأييد کنيد پيوند دهيد.
آنها به سادگي نمي خواهند به گوگل بگويند که يک وب سايت پورنو را تاييد مي کند.
در اين مورد از rel=”nofollow” استفاده خواهيد کرد.

2. لينک هاي حمايت شده
خريد لينک فعاليتي است که توسط دستورالعمل هاي گوگل به شدت ممنوع است.
بنابراين نمي‌خواهيد در انتهاي دريافت لينک توسط گوگل گرفتار شويد، اما به وضوح نبايد لينک‌هايي را در وب‌سايت خود بفروشيد.
تنها راه اين است که از يک ويژگي nofollow در تمام پيوندهاي حمايت شده استفاده کنيد، به طور دقيق تر rel=”sponsored” (rel=”nofollow” به همين صورت عمل مي کند، يا مي توانيد هر دو مقدار را مانند rel=”sponsored nofollow” ترکيب کنيد).
3. پيوندهاي وابسته
اين بسيار شبيه به نکته قبلي است. اگرچه پيوندهاي وابسته به خودي خود “پيوندهاي حمايت شده” نيستند، بهترين کار اين است که آنها را دنبال نکنيد.

جان مولر از گوگل گفت بهترين روش استفاده از rel=”sponsored” براي پيوندهاي وابسته است:
4. محتواي توليد شده توسط کاربر
هر زمان که يک بازديدکننده بتواند پيوندي را در وب سايت شما درج کند (در بيشتر موارد اين کامنت ها يا پست هاي انجمن است) بايد به طور خودکار nofollow شود.
يک ويژگي خاص براي اين مورد وجود دارد: rel=”ugc”

آيا لينک هاي نوفالو ارزش سئو دارند؟

هميشه يک بحث پر جنب و جوش در مورد تأثير احتمالي لينک هاي nofollow بر رتبه بندي وجود داشته است.
آيا يک لينک nofollow از يک مقاله مرتبط Forbes واقعاً همان ارزش SEO را با پيوند nofollow از يک نظر اسپم در يک وب سايت تصادفي دارد؟
ما نمي دانيم. اما حتي اگر لينک‌هاي nofollow به هيچ وجه ارزش لينک را نداشته باشند، مزاياي غيرمستقيم ديگري نيز به همراه دارند.

1) آنها ممکن است به عنوان يک اشاره براي گوگل عمل کنند
2) آنها مي توانند براي شما ترافيک ايجاد کنند
3) پروفايل لينک شما را متنوع مي کنند

یک دیدگاه بگذارید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .